Ontspanning zoeken bij onrust

Het Coronavirus
💡Het is in deze onrustige en stressvolle tijden voor Breinbazen met NAH vaak extra lastig om tot rust te komen.
💡Door breinschade zijn veel Breinbazen minder stressbestendig en is het bijvoorbeeld lastig om overzicht te houden in nieuwe situaties, zeker wanneer de controle hierover ver te zoeken is.
💡Het is dan de kunst om je zoveel als mogelijk af te sluiten voor de hectiek van de wereld en je te focussen op jezelf.
💡Wees je bewust van de hoeveelheid extra prikkels die je toelaat vanuit de buitenwereld:
🔹Volg je tv, radio, social media én nieuwssites op de voet of kies je bewust een aantal momenten per dag om op de hoogte te zijn en neem je tussendoor rust?
💡Wanneer je bij jezelf opmerkt dat veel energie verloren gaat aan stress- en onrustige gedachten, probeer dan bewust extra rust- en afleidingsmomenten in te plannen voor jezelf.
💡Dit kan in het klein door bijvoorbeeld foto's terug te bekijken die je een glimlach bezorgen, door een simpel kookprogramma te kijken (zelf proberen👨‍🍳), een kruiswoordje uit de krant op te lossen, een douche te nemen, of door die creatieve hobby weer op te pakken.
💡Neem in ieder geval voldoende mentale ontspanning en wees extra lief voor jezelf.
❗Volg natuurlijk altijd de adviezen van jouw behandelaar en het RIVM op en neem ze serieus. Iedere breinbaas is uniek en adviezen en maatregelen zijn daarom heel persoonlijk.
♥️ Veel Breinbazen waren, ver voor het virus, al expert in het ontwijken van mensenmassa's, het vermijden van evenementen en in veel thuis zitten.
Laten we elkaar daarom inspireren met goede ideeën.
⬇️ Wat zijn jouw bazentips om thuis te ontspannen, of afleiding te vinden in deze onrustige tijden?

#samensterk #nietaangeborenhersenletsel #ontspannen #nah #breinbazen #coronavirus #onzekerheid #rustvinden #breinbazen


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.